browar PiwoWarownia - Kameleon Motueka (IPA)

Nareszcie, wszyscy sobie poszli. I dobrze, nie lubię jak się na mnie gapią. Z resztą i tak każdy zagląda, wypatrują, a mało kto dostrzega oko wyglądające zza tego liścia. Dzisiaj to chyba tylko ta dziewczynka z wielkim lizakiem. Ale, ale, zapomniałem się przedstawić, jestem Leon Kameleon i mieszkam nietypowo w ogrodzie botanicznym. Każdego dnia ukrywam się przed zwiedzającymi, ale kiedy wieczorem przychodzi mój opiekun zmieniam barwy na jaskrawe. O! Właśni idzie...

...i trzyma coś w ręku, co to jest... jakiś płyn. To pewnie jakiś rarytas dla mnie, nigdy czegoś takiego nie piłem. Mmm jak pachnie! Jak moje cytrusowe i limonkowe przysmaki i jak grapefruit i słodkie liczi mmm... A jak się pieni! Na biało i tak bujnie i robi pajęczynkę! Pychota! - Ale opiekun wcale nie miał zamiaru wlewać tego płynu do poidełka. Wręcz przeciwnie, wziął je bliżej ust, powąchał i pociągnął solidny haust. Oczy Leona posmutniały, a jego barwy przygasły. Opiekun poczuł wyraźny wytrawny smak, mocną, cytrusową goryczkę, sporą cytrynowo-limonkową cierpkość pozostającą na języku i tylko nagazowanie było nieco zbyt wysokie. Kameleon patrzył na swojego pana ze smutną miną i szarzał coraz bardziej - Jak on mógł mi to zrobić, nic dla mnie nie przyniósł?! Już ja mu pokarzę! Będzie mnie szukał godzinami! - Ale w tym samym momencie wieko terrarium się podniosło. Leon spojrzał w górę i zobaczył rękę, która sprawnym ruchem podniosła go. Po chwili gad znalazł się na ramieniu opiekuna. Kiedy człowiek po raz kolejny pociągnął łyk Leon postanowił upomnieć się o coś dla siebie. Człowiek zanurzył palec w piwie i dał go polizać zwierzęciu. Leon aż poczerwieniał z wrażenia. Wyraźne, wytrawne nuty cytryny, grapefruita i limonki przez długi czas utrzymywały się na jego długim języku i w pyszczku, a konkretna cytrusowo-tropikalna goryczka uderzała raptownie i szybko znikała, przechodząc w tropikalno-cytrusowy posmak. Napój był jednoznacznie wytrawny, słodka kontra była jedynie delikatnie zaznaczona. Tego wieczoru Leon nie zapomni na długo!

Subiektywna ocena:
Wygląd 8.5/10
Aromat 8/10
Smak 8/10
Uczucie w ustach 7.5/10


Parametry:
Alk. wag. 14%
Alk. obj. 5.8%
Rodzaj: Ale
Styl: IPA 
Kraj: Polska
IBU: 70

Skład: woda, słody: jęczmienne pszeniczne, chmiel: Motueka, drożdże: US-05

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)