Browar Fortuna - Komes Potrójny Złoty (Tripel)

Pierwszy Polski Tripel, pierwszy mój Tripel. Wpadłem na niego w Żabce zupełnie przypadkiem. Znałem go już wcześniej i był na mojej liście "do spróbowania", skoro więc nadarzyła się okazja.... Wypiłem go 12.06.2014 a data przydatności obejmowała jeszcze 16 miesięcy, więc bukiet powinien być zdecydowanie bardziej słodki niż wytrawny (piwo jest refermentowane w butelce).

 Aromat po otwarciu intensywny, estrowy, wiśniowy z lekką nutą alkoholową. Po przelaniu piwo jest klarowne lecz piana szybko znika do poziomu pół centymetra pozostawiając przyzwoity Lacing. Barwa piwa to ciemne złoto wpadające w herbaciane akcenty. Aromat wiśniowy  (chyba estry), lekko alkoholowy, dość intensywny. Smak jakby już znajomy, pierwsze co przyszło mi na myśl to wiśniowa nalewka, lekko rozgrzewająca, dość lepka o średniej treściwości. W gardle pozostaje śladowa goryczka, oraz delikatne alkoholowe rozgrzewanie (w sumie całkiem nieźle ukryte jak na 9%). Piwo znika w całkiem niezłym tempie co może być niebezpieczne ;).

Subiektywna ocena:
Wygląd 8/10
Aromat 7.5/10
Smak 7.5/10
Uczucie w ustach 6/10

Parametry:
Alk. wag. 19%
Alk. obj. 9%
Rodzaj: Ale
Styl: Tripel
Kraj: Polska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)