browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)

Co może zrobić biedny amator piwa, który został zaproszony przez przyjaciół na domówkę, na której królują sześćdziesięciu procentowe alkohole? Moja odpowiedź jest tylko jedna: "Być twardym i obstawać przy swoim". W ten sposób zaopatrzyłem się między innymi w  najnowsze piwo z browaru Jabłonowo czyli doppelbocka "Dubel". Początkowo nie zamierzałem go nawet oceniać, bo wiąże się to "dziwnym zachowaniem" przy stole i poza nim, robiąc zdjęcia. Jednak degustatorka natura nie pozwoliła mi "po prostu się napić". Na szczęście spotkałem się z wyrozumiałością i  mogłem w spokoju robić swoje.

Przelałem więc piwo do jedynej sensownej szklanki i zrobiłem kilka zdjęć. Piwo jest mętne, ciemno bursztynowe z niezbyt urodziwą pianą, która szybko znika do poziomu kręgu. Średniej wielkości bąbelki raz na jakiś czas odmierzają upływające sekundy, które spędzam sam w kuchni. Zza drzwi dobiegają śmiechy, a ja zanurzam się w swoim własnym świecie. Aromat nie jest zbyt intensywny, choć piwo ma odpowiednią temperaturę. wyczuwam w nim nuty tostowe, podpiekane, pachnie to jak chleb tostowy mocno już przypieczony. Jest też nuta alkoholowa (7.8%). W smaku na pierwszym planie pojawiają się akcenty dość wyraźnie opiekane, nieco gorzkie, jak przypalony spód ciasta. Generalnie jest to piwo całkiem przyjemne w odbiorze. Treściwość stoi na średnim poziomie. Myślę że może to piwo może mieć 18/19 plato. Po ogrzaniu w smaku i aromacie pojawiają się tez nuty miodowe. Wysycenie nie jest przesadzone, a finish pozostaje wytrawny. Po dolewce piana oczywiście jest lepsza niż za pierwszym razem. Pozostawia nawet fragmentaryczne (podarte) firany na szklance. Goryczka w przypalanym typie jest niska, znajduję w niej również delikatnie żywiczne nuty.

Browar Jabłonowo rozszerzył swoją ofertę Manufaktury Piwa i to jest jak najbardziej pozytywne. Pytanie tylko, czy wybór dopelbocka jest trafny. Ja koźlaki lubię, więc nie mam nic przeciwko, jednak brakuje mi w ofercie Manufaktury czegoś bardziej wyrazistego, czegoś bardziej na czasie. Może w przyszłym roku się doczekam...

Subiektywna ocena:
Wygląd 7/10
Aromat 6.5/10
Smak 7/10
Uczucie w ustach 7.5/10

Parametry:
Alk. wag. 16%
Alk. obj. 7.9%
Rodzaj: Lager
Styl: Doppelbock
Kraj: Polska

Skład: woda sześć słodów jęczmiennych, chmiel, drożdże.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak