Browar Kormoran - PLON zielony (IPA)

Zawiodłem się. Nakręcałem się na to piwo jak dziecko na watę cukrową a dostałem jogurt. I to dosłownie jogurt, taki zbożowy. Waliło diacetylem na kilometr. Ja nie mam nic przeciwko jogurtom zbożowy, nawet je lubię, no ale nie wtedy kiedy akurat mam ochotę na IPę... Kormoran po raz pierwszy spowodował, że patrzyłem z niechęcią w pokal. Połowa piwa poszła do zlewu. Żal tym większy, że PLON zielony jest warzony tylko raz do roku, więc następna okazja żeby go spróbować będzie dopiero za rok...Uech. Dobra, dość tego użalania.

Piwo ma barwę jasno miedzianą, z różowymi przebłyskami. Drobnooczkowa piana szybko znika do poziomu skromnego kożuszka. Wysycenie jak najbardziej prawidłowe w tym stylu, czyli niskie. Objawiało się jako pojedyncze, średnie bąbelki odrywające się co jakiś czas z dna pokala. W aromacie o dziwo na samym początku, z butelki nie było najgorzej, żywiczno-trawiaste nuty z lekkim karmelem w tle. Jednak czar szybko prysł i po przelaniu dało się już tylko wyczuć jogurt. Diacetyl był tak silny, że zakrywał każdy inny aromat. Nawet najbardziej jogurtowe czeskie pilsy nie mają tak mocnego aromatu. No i tyle, aromat po ogrzaniu ograniczał się tylko do jednej nuty...W smaku było nieco lepiej. W Tle dało się wyczuć trawiasto-żywiczne nuty a pierwsze skrzypce grała karmelowo-zbożową słodycz. Piwo było pełne (nic dziwnego...) w smaku, treściwe.

Cóż. Następne podejście do PLON-a zielonego w przyszłym roku. Jestem mocno zawiedziony, ale co zrobić. Piwo muszę ocenić w kategorii IPA a nie Pils, zatem noty będą słabe. Wielka szkoda że trafiła mi się taka butelka...

Subiektywna ocena:
Wygląd 7.5/10
Aromat 5/10
Smak 6.5/10
Uczucie w ustach 7/10
Parametry:
Alk. wag. 16%
Alk. obj. 6.2%
Rodzaj: Ale
Styl: IPA
Kraj: Polska
IBU: 50

Skład: woda, słody jęczmienne jasne i ciemne, słód pszeniczny, chmiel Sybilla, drożdże.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)