browar Na Jurze - Jurajskie Ciemne Pszeniczne (Dunkelweizen)

Kiedy robiłem szybkie zakupy w Carrefour, gdzieś w głowie miałem myśl, żeby spróbować w końcu piwa z browaru "Na Jurze". Wstyd  się przyznać, ale jeszcze nie miałem okazji pić piwa rozlewanego w Zawierciu. Tak się szczęśliwie złożyło, że na regale z regionalnymi piwami stało ich kilka. Wybrałem to, które wydawało się na tą chwilę najciekawsze.

Po dopiciu Nałęczowskiego Ciemnego zabrałem się za Ciemne Pszeniczne. Piwo ma ciemno brązową, lekko brunatną barwę, z miedzianymi przebłyskami przy dnie. Jest mocno zmętnione. Piana jest beżowa, a tworzą ją małe i średnie pęcherzyki. Po kilku minutach po pianie pozostaje jedynie okrąg przy ściankach szklanki. W aromacie dominują akcenty goździkowe i bananowe, a także kwaskowość, podobna do tej z Jasnego Paulanera. W smaku niestety nieco gorzej. Piwo jest lekko wodniste, ze średnio-niskim wysyceniem. Wyczuwalne są nuty pszeniczne i trawiaste. Goryczka ma profil goździkowo-bananowy, a w ustach pozostaje lekkie ściąganie. Po ogrzaniu, do mojego nosa, dociera aromat nieco mdły, bardziej słodowy, miodowy, niezbyt przyjemny.

Jurajskie Ciemne Pszeniczne trochę mnie rozczarowało, pijalność była na średnim poziomie, aromaty nie były intensywne, no i ten mdły posmak po ogrzaniu... Teraz wiem że nie było to najlepszy wybór, jeśli chodzi o piwa z browaru Na Jurze. Następna butelka z Zawiercia trafi do mnie w mniej spontanicznych okolicznościach.

Subiektywna ocena:
Wygląd 7/10
Aromat 7/10
Smak 6/10
Uczucie w ustach 6/10

Parametry:
Alk. wag. 13.1%
Alk. obj. 5.6%
Rodzaj: Pszeniczne
Styl: Dunkelweizen
Kraj: Polska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)