browar Samuel Smith's - Taddy Porter (Angielski Porter)

Samuel Smith's to browar którego wcześniej nie znałem, nie ma się z resztą czemu dziwić, do tej pory nie zagłębiałem się jakoś specjalnie w zakamarki brytyjkiego browarnictwa. Zatem można powiedzieć, że wybór Taddy Porter'a był czystym przypadkiem. Natomiast powody wyboru piwa w stylu angielskiego porteru były jak najbardziej przemyślane. Rzecz działa się na Żywieckich Birofiliach. Zmęczony mdłym smakiem piw wędzonych (nie prędko wrócę po pozycję w tym stylu) chciałem wyjść z festiwalu z dobrym ziołowo-korzennym posmakiem w ustach. Jak wiadomo angielskie chmiele dają takie odczucie, to też udałem się w stronę białych namiotów z napisem "porter". Mój wzrok przyciągnęła stojąca w lodówce butelka Samuela Smith'a ze złoconą szyjką. Szybkie sprawdzenie stylu tego piwa i już 200 ml przelewa się do mojego kufelka. 

Wygląd jak najbardziej zachęcający. Piwo ma ciemnobrązową barwę, piana wygląda dobrze, jest drobna, jasnobrązowa. Zadowolony przysiadłem na ławce. W niezbyt intensywnym aromacie pierwsze skrzypce zagrała nalewkowa słodycz wymieszana z karmelem, coś tu nie gra, pomyślałem. Na drugim planie do głosu doszła lekka wodnistość. Sprawdźmy zatem jakie jest w smaku....Nieco lepiej ale bez rewelacji. Na pierwszym planie paloność przeplatana kakaowością i w zasadzie to koniec. Krótko mówią piwo dość płaskie w smaku, zdecydowanie nie powala złożonością. Z perspektywy czasu i po wypiciu miesiąc później Birbant Robust Portera czyli piwa w tym samym stylu, Taddy Porter wydaje się być piwem wręcz słabym. Być może moje odczucia podczas degustacji Taddy Porter'a były zaburzone wcześniejszymi "wędzonkami". Niemniej jednak Portera od Samuel'a Smiths'a uznaję za piwo niewyróżniające się niczym szczególnym. Ot taki prosty porter bez wad ani rewelacji. A mogłem przecież zakończyć festiwal ziołowo-korzennym ESB-kiem, Ajć!

Subiektywna ocena:
Wygląd 8/10
Aromat 6.5/10
Smak 6.5/10
Uczucie w ustach 6.5/10

Parametry:

Alk. wag. ?
Alk. obj. 5%
Rodzaj: Porter
Styl: Angielski Porter
Kraj: Wielka Brytania
IBU: 32

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)