Browar Two Roads - Road 2 Ruin (IIPA)

zdjęcie z buythefarmshare.com
Road 2 Ruin to drugie piwo w stylu Double IPA które miałem przyjemność degustować na birofiliach w Żywcu. Drugie okazało się pierwszym w klasyfikacji, jestem skłonny stwierdzić że lepszego piwa jeszcze w życiu nie piłem! Usiadłem sobie wygodnie na krześle podczas pokazu warzenia i wetknąłem nos do kufla Eksplozja aromatów z amerykańskich chmieli aż odrzuciła mnie z powrotem do pozycji pionowej.

Z wyglądu piwo prezentuje się bardzo okazale. Wysoka czapa gęstej, kremowej piany pozostawia piękny lacing na szkle. Niżej pomarańczowy, nieprzejrzysty trunek ozdabiany jest miejscami linią uciekających drobnych bąbelków. Piwo aż kusi żeby wziąć ten pierwszy łyk. Ale zanim to nastąpi, kolejna próba określenia aromatu. Tym razem ostrożniej, nachylam nos nad kufle i czuję na pierwszym planie słodsze owoce tropikalne takie jak ananas i mango a w tel mocno zaznacza swoją obecność pomarańcza i czerwony grapefruit. Aromat jest bardzo złożony, gdzieś tam delikatnie kołacze się nuta żywiczna. Teraz najważniejsze, smak....Jest genialny! Mango, ananas, pomarańcza, grapefruit, banan, wszystko po kolei ujawnia się w ustach. Słodkie owoce przeplatają się z grapefruitową kwasowością. Piwo ma solidną słodową bazę. W ustach czujemy ściąganie jakbyśmy właśnie zjedli porządnego grapefruita. Jest pełne w smaku, gładkie, niczego mu nie brakuje. Po kilku sekundach dociera goryczka, w jednej chwili narasta do rozmiarów średnio wysokiej. Po chwili znika, pozostawiając gorzko-słodkawy posmak. Sącząc dalej, dociera do mnie skąd wzięła się nazwa tego trunku....Road 2 Ruin....tak, zdecydowanie, najpierw aromatyczna kula armatnia odrzuciła mnie od kufla a później w ustach odbył się przemarsz wszystkich smaków amerykańskich chmieli. Na koniec salwa honorowa w postaci szlachetnej goryczki. Tego smaku nie zapomnę jeszcze długo...z niecierpliwością czekam więc na przyszłoroczne birofilia, mam nadzieję że Road do Ruin odnajdzie drogę do Żywca.

Subiektywna ocena:
Wygląd 8,5/10
Aromat 9/10
Smak 9/10
Uczucie w ustach 8,5/10

Parametry:
Alk. wag. ?
Alk. obj. 7.6%
Rodzaj: Ale
Styl: Double IPA
Kraj: Stany Zjednoczone

Skład:
Chmiele: Summit, Palisade, Cascade, Magnum

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)