browar Uherský Brod - Premium (Czeski Pils)

Na zakończenie czeskiego tygodnia w Lidlu zachowałem piwo, które miało w swoim opisie marketingowym kilka wyróżniających je wyrażeń: "mocno chmielone", "kompozycja nut leśnych, żywicznych i różanych", "goryczka kończy się długiem taninowym finiszem". Brzmi to wszystko obiecująco, więc moje oczekiwania wobec tego piwa są dość duże, ale w granicach rozsądku, bo piwo kosztowało zaledwie 2 złote i 49 groszy.

Otwórzmy zatem gościa z Uhersky'ego Brod'u. Szklanka napełnia się trunkiem o barwie ciemnego złota wpadającego w jasny pomarańcz. Na górze małe i średnie pęcherzyki tworzą białą, bujną pianę, która redukuje się w umiarkowanym tempie do rozmiarów niskiego kożuszka pozostawiając bardzo ubogi lacing. Na dnie tworzą się duże perełki i z wolna podążają w stronę piany jedna za drugą. Już w momencie otwarcia butelki z odległości kilkunastu centymetrów poczułem świeży aromat chmielowy przywodzący na myśl szyszki, las, igliwie. W szkle aromat jest jeszcze bardziej intensywny, dominują szyszki, igliwie, lekka żywiczność, w tle odrobina słodowości. Wszystko, oprócz różanego aromatu się zgadza. Nie ukrywam że jestem zaskoczony bo wiadomo jak to bywa z opisami marketingowymi, zwłaszcza w dużych sieciach handlowych. Smak to szyszkowa żywiczność i trawiastość z odrobiną ziołowości w tle. Goryczka ma zbliżony profil, jest dość intensywna, nie trwa długo, ale pozostawia uczucie herbacianego (może nawet bardziej zbliżone do zielonej herbaty) ściągania. Okazuje się, że bracia Czesi są w stanie zrobić naprawdę dobre, dobrze pijalne, wyważone jasne pełne w jeszcze lepszej cenie! Dopijałem je z wielka przyjemnością. Przez chwilę wydawało mi się, że wyczuwam słony aromat i specjalnie zacząłem się go doszukiwać, co świadczy o moim niedowierzaniu, bo okazało się, że aromat ten dochodzi z zewnątrz. Uhersky Brod Premium trzyma naprawdę wysoki poziom.

Subiektywna ocena:
Wygląd 7/10
Aromat 7.5/10
Smak 7.5/10
Uczucie w ustach 7/10

Parametry:
Alk. wag. 12%
Alk. obj. 5%
Rodzaj: Lager
Styl: Czeski Pils
Kraj: Czechy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)