browar Perła - Koźlak (Bock)

Browar Perła to mój ulubiony duży browar z Polski. Przyczyn jest kilka, jedna z nich to taka, że po prostu lubię Lubin. Druga to bardzo fajne kampanie reklamowe, które budują tożsamość firmy. Trzecia, która pojawiła się niedawno, to reaktywacja browaru w Zwierzyńcu i krok w stronę piw górnej fermentacji dzięki Dzikiemu Ale. Otwierając Perłę Koźlak nie oczekiwałem, że powali mnie na kolana i będę biegł po kolejną. Nastawiłem się na przyzwoite piwo i tak właśnie było.

przelałem piwo do szklanki. Na powierzchni powstała dość gęsta, wysoka piana, zbudowana w większości z drobnych pęcherzyków. Miejscami pojawiały się nieco większe, które dziurawiły taflę tworząc na niej księżycowy krajobraz w kolorze ecru. Czapa opadała z wolna do poziomu kilku milimetrowego kożuszka. Koźlak miał barwę ciemnobursztynową, sprawiał wrażenie delikatnie opalizującego. Drobne bąbelki w wielu warkoczach, uciekały z dna zwiększając trwałość piany. Na szkle pozostawało bardzo ładne pieniste zdobienie. W Aromacie koźlak z Perły nie zawiódł. Były nuty słodowe, delikatnie przypalane toffi i nuty chlebowe. Początkowo dało się tez wyczuć lekkie "masełko", które na szczęście szybko uleciało. Po ogrzaniu się, do aromatu dołączyła subtelna nuta mocno dojrzałych wiśni i równie subtelna nuta alkoholowa. Po wzięciu pierwszego haustu, poczułem jak wysokie jest wysycenie. Było zdecydowanie za wysokie. Kiedy moje gardło już się do niego przyzwyczaiło w smaku poczułem delikatną słodycz w typie toffi i nieco intensywniejszy gorzki posmak. Piwo wydało mi się nieco wodniste (zapewne z racji przegazowania) i niezbyt sycące. W ustach pozostawało delikatne gorzkie ściąganie i słodowo chlebowy posmak. Goryczka była niska.

Bock spod znaku lubelskiego koziołka to przyzwoity koźlak. Gdyby nie przegazowanie powiedziałbym wręcz, że to dobre piwo. Jest w nim wszystko co powinno być, niezbyt intensywne, ale jest. 

Subiektywna ocena:
Wygląd 8/10
Aromat 6.5/10
Smak 7/10
Uczucie w ustach 6/10

Parametry:
Alk. wag. 16%
Alk. obj. 7%
Rodzaj: Lager
Styl: Koźlak
Kraj: Polska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Które piwo pszeniczne jest najlepsze?! - przegląd Weizen-ów (2018) cz.1

Dawne browary - browar Kujawiak

browar Jabłonowo - Dubel (Doppelbock)